Lilypie Breastfeeding tickers

Thursday, October 21, 2010

#2 - Have you ever?

Part 2 entry of my previous one. How I sangat emotional about Meleys yang sangat typical around me! (yes I'm a Meley too). 


Straight to the point jo lah ek. Another thing yang I sangat emosi pasal Meleys ni sebab perasaan mereka. Perasaan apakah? Perasaan yang tidak sihat! Berpenyakit! Boleh letak kat pusat penyakit Kusta sana nun (bukan niat ku nak memperkecilkan pesakit Kusta ni ek. Sila jangan salah paham). Perasaan yang tidak boleh melihat orang lain senang or lebih or anything yang akan memercikkan perasaan cemburu di dalam hati nurani mereka. I'm not saying semua Meleys (cecey..kamu nak cakap kamu terkecuali ke cik kak?), tapi kebanyakkannya macam tu.


Ok kita kasi example di bigger scope sikit. Dalam perniagaan, contoh ek, kalau di lihat warga cha ya nun alif..apa je yang korang mintak nak beli jarang lah dia kata tak ada. Semua nya ada. Pelik? Kenapa musti pelik? Memang ada pun TAPI bukan kedai mereka, kedai warga mereka di nun sebelah sana. See, sikap yang sangat harus dicontohi. Bukan macam kita. Ish ish..no good tau.


Macam I (kesinambungan dari hujah yang lepas) , dah lah tak boleh balik awal (sape yang balik awal dikira PEMALAS), I yang degil ni nak balik jugak on time akan dipandang serong je. Haaa..tu apa namanya tu? Terpercik rasa cemburu kah mereka? Haduh..bantu lah mak cik dalam menangani masalah sebegini. Puas dah I buat tak tau, buat tak layan tapi penat jugak nak telan semua nih. 


Selagi telinga ni dapat menahan, maka akan ku tahan Jebat! Berusaha!! (baca macam alih bahasa cerita Jepun tau).

No comments:

Post a Comment

go on and spill it out..